خانه / رمز موفقیت / با مشتری عصبانی چگونه برخورد کنیم؟
modiriate moshtari

با مشتری عصبانی چگونه برخورد کنیم؟

modiriate moshtari

با مشتری عصبانی چگونه برخورد کنیم؟

با توجه به سلایق و شخصیت های متفاوت , اینکه بعضی اوقات با مشتریانتان دچار مشکل شوید زیاد است.سود و کسب درآمد شما در گرو مشتری است پس باید او را راضی نگه دارید.ما در این پست به شما کمک می کنیم که چگونه یک مشتری عصبانی را مدیریت کنید و او را آرام کنید و به کسب درآمد پر سودتان ادامه دهید

مهمترین چیز در بقای هر کسب و کاری وجود مشتری و راضی نگه داشتن اوست. اگر مشتریانتان را از دست بدهید امیدی به موفقیت نداشته باشید.

 

همواره و در هر کسب و کاری امکان بروز اشتباه است. این اشتباهات ممکن است گاهی مشتریان شما را عصبانی کند. صرف نظر از خود مشتری که عصبانی شده و لازم است مدیریت شود، این مشکل و نارضایتی می تواند به دیگر مشتریان شما هم سرایت کند و آن ها را نیز از ادامه همکاری با شما منصرف نماید.

 

جدای از اینکه تا چه اندازه حق با مشتری است و اینکه آیا واقعا به حق عصبانی است یا صرفا توقع بی جایی دارد، شما در وهله اول باید سعی کنید مشتری را آرام کنید. در اینجا به چند راهکار برای آرام کردن و خاموش کردن آتش خشم مشتری می پردازیم.

 

۱- عذر خواهی کنید.

گفتن یک معذرت می خواهم ساده در همان ابتدا تا حدی مشتری را آرام می کند. اشتباهاتتان را راحت بپذیرید و متعهد شوید که آن را جبران کنید. باور کنید پذیرفتن اشتباه و متعهد بودن برای شما بسیار سودمند تر است تا اینکه به هیچ عنوان اشتباه خود را قبول نکنید.

 

۲- مشکل را حل خواهیم کرد.

مشتری عصبانی به دنبال این است که بداند شما مسئولیت را می پذیرید یا می خواهید طفره روید. گفتن این جمله تا حدی خیال وی را راحت خواهد کرد که شما به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود نیستید.

 

۳- هر جور که شما بفرمایید، ما در خدمتیم!

گفتن این جمله اثر عجیبی دارد. معمولا مشتری ها با شنیدن این جمله از منفی گرایی گذر می کنند و یک راه حل منصفانه ارائه خواهند کرد.

۴- تشکر کنید.

از مشتری خود تشکر کنید. او به دلیل اشتباه شما با مشکل برخورد کرده و مدتی را صرف برطرف کردن مشکل نموده و شما در عوض با یک اشتباه خود آشنا شدید که می تواند برای شما مفید باشد. این ها همه نیاز به تشکر دارد. با این کار در واقع حس “همواره در کنارتان هستیم” به جای “ما فقط به پول درآوردن فکر می کنیم” را به مشتری القا کنید.

مدیر باشید

تیم مدیریتی سایت کسب درآمد ۳۰۳۹

www.3039.ir

درباره ی moj1rayaname

همچنین ببینید

SERVAT

جذب ثروت با فنگ شوی ( قسمت سوم)

جذب ثروت با فنگ شوی ( قسمت سوم) درودی دوباره بر ۳۰۳۹ های عزیز.با شما ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایده