خانه / بازاریابی و فروش / کسب درآمد از طریق بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ
بازاریابی شبکه ای

کسب درآمد از طریق بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ

کسب درآمد از طریق بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگبازاریابی شبکه ای

سلام خدمت همه ی عزیزان .امروز برای شما روش نوین کسب درآمد را توضیح می دهیم که از طریق بازاریابی شبکه ای است و شما با خرید آنلاین از سایت ها در ازای فروش آن ها علاوه بر اینکه پولی از جیب شما کم نمی شود بلکه پورسانتی نیز می گیرید.در ایران نیز چندین شرکت در این زمینه فعالیت می کنند که  شما می توانید بازاریاب آن ها شوید و از طریق فروش کالاهای آنان, پورسانت دریافت کنید.

اين صنعت اولين بار در سال ۱۹۴۵ بكار گرفته شد و امروزه اين تجارت با بيش از ۷۰ سال قدمت توانسته شركتهاي بزرگ و مطرح را در جهان تشويق كند تا از اين روش براي فروش محصولاتشان استفاده نمايند

بهترین و آسان ترین و هدفمندترین راه برای شروع یک کار مستقل، بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) است. بازاریابی شبکه ای تجارتی است با چند ده سال قدمت و هم اکنون در ۱۵۵ کشور دنیا رواج دارد. هر هفته، چند صد هزار نفر در سراسر دنیا به شاغلان این تجارت افزوده می شوند. رشد اعضا بازاریابی شبکه ای در جهان چند ده هزار نفر در هر روز است و امروزه، اینترنت با نقش چشمگیری که در دنیا ایفا می کند، مزایای تجارت الکترونیک (E-commerce) را به طرز قابل توجهی افزایش داده است.

نام این کسب و کار طی سالیان گذشته از «شیوه فروش مستقیم» به «بازاریابی شبکه ای» و «بازاریابی چندسطحی» (Multi-Level Marketing) تکامل یافته است. اصول اصلی و زیربنایی همه این ها با هم یکسان است و عبارت است از توزیع و بازاریابی محصولات و خدمات. کشورهای مالزی، تایوان، ایالات متحده، استرالیا و ژاپن از کشورهای پیشرو در این تجارت هستند. به عنوان مثال، ۸% از کل جمعیت کشور تایوان در سیستم های بازاریابی شبکه ای مشغول فعالیت هستند.

بازاریابی شبکه ای به جامعه و مردم در همه جا این نوید را می دهد که می توانند درآمدشان را افزایش داده و شیوه زندگی شان را بهبود بخشند.

بازاريابي شبكه اي نوعي از تجارت است كه در آن مصرف كنندگان يك شركت توليد كننده مي توانند بازارياب محصولاتي باشد كه خود مصرف مي كنند، و با انعقاد قرارداد با شركت توليد كننده و معرفي و فروش محصولات به اطرافيان خود، درآمد قابل توجهي كسب كنند. و در صورتي كه شخص بتوانند با معرفي اين تجارت به اطرافيان خود و معرفي آنها به شركت ،گروه فروش خود را شكل دهد ، و طبق پلنهاي درآمد زائي شركت درصدهاي مشخصي از قيمت كالاهاي فروخته شده در گروه فروش خود را به عنوان پورسانت و پاداش دريافت كند. . متاسفانه طي سالهاي اخير بسياري از افراد و شركتهاي سود جو، با استفاده از نبودن اطلاعات كافي در مورد اين تجارت در كشور عزيزمان به صورت غير قانوني و با قصد سوء استفاده و كلاهبرداري ، باعث گرديدند كه به نام و وجه اين تجارت آسيب وارد شود. اما در حال حاضر كشورهاي پيشرفته زيادي از جمله كشورعزيزمان ايران، به روش صحيح و تحت نظارت قانوني اين تجارت، جامه عمل پوشانده اند

هر وقت که ما درباره چيز های موردپسندمان به بقيه اطلاعات مي دهيم، به نوعي بازاریابی شبکه ای انجام مي دهيم. تا حالا شده از دوستانتان یکی از سوالات زیر را بپرسید:

پیراهنت را از کجا خریدی؟

معمولا از کجا گوشت می گیری؟

رستوران خوب سراغ داری؟

معلم زبان خوب نمی شناسی؟ موسسه خوب چی؟

آرایشگاه کجا رفتی؟ و ….

بر طبق این تعریف حتی اجداد ما هم به صورت ابتدایی با این حرفه آشنایی داشته اند.

حالا فرض کنيد که برای اين کاری که داريد انجام مي دهيد(یعنی معرفی مشتری به فروشنده کالا یا خدمات)، به شما حق الزحمه ای هم پرداخت کنند. اين يعنی بازاریابی شبکه ای حرفه ای.

بازاریابی شبکه ای سيستمی است برای توزيع کالا و خدمات توسط شبکه هايی از هزاران فروشنده يا توزيع کننده مستقل. اين توزيع کننده ها از طريق فروختن کالاها و خدمات و همچنين معرفی و حمايت از فروشندگانی ديگر(که عضو سازمان فروش ایشان می شوند) کسب درامد مي کنند.

در حقيقت بازاریابی شبکه ای يک روش جديد توزيع کالاها و يا خدماتی است که از قبل در بازار يا محيط اطراف ما وجود داشته اند. فقط اتفاقی که افتاده اين است که فروشنده آن کالا و يا ارايه کننده آن خدمات، از روش جديدی جهت ارايه همان محصول يا خدمات قبلي خود استفاده مي کند.در حقیقت هر کدام از مشتریان که از کالا ویا خدمات ارایه شده توسط شرکت رضایت دارند می توانند در صورت تمایل مشتریان جدیدی برای استفاده از کالاها و یا خدمات به شرکت ارجاع دهند و از این راه کمیسیون دریافت کنند.

بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب وکار است، یک فرصت یا امکان است برای کسب درآمد، شاید برای برخی افراد بهترین شیوه کسب درامد ، یک راه یا مسیر از قبل تعیین شده است برای کار کردن و داشتن یک فعالیت کاری و نوعی بازاریابی، قطعاً با شبکه های هرمی تفاوت دارد. افراد یا مشتری ها به عنوان خریدار کالا یا خدمات یک شرکت به نوعی وارد تیم بازاریابی آن شرکت می شوند و با فروش کالا و خدمات آن شرکت تیم بازاریابی را گسترش می دهند و این امر موجب هویتمند شدن آن کالا یا خدمات، افزایش فروش و توزیع سریع و بدون نیاز به واسطه های بیشتر برای آن شرکت می شود.
نکته ی مهم این است که با توزیع کالا و خدمات از طریق افرادی که در زیرمجموعه قرار گرفته اند، افراد (نتورکرها) با توجه به برنامه شرکت، درآمدی کسب می کنند که به آن درآمد رسوبی گفته می شود. این نوع درآمد درست مثل اجاره بهایی است که یک صاحب خانه به صورت ماهانه یا سالانه دریافت می کند. قطعاً صاحب خانه خرجی را برای ساخت یا خرید خانه متحمل شده است و به این راحتی خانه ای به دست نیامده است. در کار بازاریابی شبکه ای نیز چنین است.

هیچ رمز و رازی در بازاریابــی شبکه ای وجود ندارد ، بازاریابـی شبـکه ای تنها روش دیگری برای فروش و توزیع می باشد .

بازاریابی شبکه ای به افراد این امکان را می دهد که محل و ساعت کار خود را انتخاب کرده و به آزدای مالی دست پیدا کنند و در یک کلام رئیس خودشان باشند. علاوه بر این، برای این کار نیازی به داشتن تحصیلات خاص نیست، زیرا خود شرکت آموزش لازم را در زمینه مهارتهای تجاری موردنیاز و نیز آموزش بازاریابی را ارائه می نماید. این جنبه از آموزش بخشی جداناشدنی از فرصت تجاری ارائه شده است.

در مورد هر فرصتی، موفقیت، با آنچه که یک فرد با آن فرصت انجام می دهد، سنجیده می شود. این تجارت برای افرادی که به دنبال یک راه ساده و یک شبه پولدار شدن هستند، نیست. نمایندگان فروش، باید سخت کار کنند، از هوش خود استفاده کرده، متعهد باقی مانده، آماده شکستهای اولیه بوده، و به دقت مطابق با طرح تجاری پذیرفته شده و اثبات شده شرکت عمل نمایند.

از جمله تمایلات روزافزون در دنیای کنونی، میل به داشتن شغلی است که افراد در آن صاحب کار خود باشند. وقتی که صاحب کار خود باشید، می توانید تصمیم بگیرید:

کجا کار کنید.

با چه کسی کار کنید.

چگونه کار کنید.

چه زمانی کار کنید.

در گام اول، تصور داشتن شغلی از آن خود برای بسیاری از مردم ایجاد دلهره می کند، زیرا مستلزم بیرون آمدن از «حاشیه امن» و مواجهه با موارد غیرقابل پیش بینی و ریسک ها است. اما مرور زمان و اثرات حاصل از تغییر و تحولات حاکم بر جامعه جهانی، شما را مجاب خواهد کرد که داشتن کاری که کاملاً از آن خودتان باشد، راهی است در جهت افزایش احتمال موفقیت شما.

دلایل زیادی هست که می توان با استناد به آنها به این نتیجه رسید که در بازاریابی شبکه ای افراد بهترین موقعیت را برای پیشرفت در اختیار خواهند داشت:

اول اینکه، شما صاحب تجارت مستقلی خواهید بود که واقعاً ریسک کمی دارد. همانطور که می دانید شما در اغلب تجارت ها، حتی قبل از این که کار را آغاز کنید به سرمایه مالی نیاز دارید.

دوم اینکه، هیچ سقف یا محدودیتی در کسب درآمد وجود ندارد. یک وکیل روزانه تنها تعداد محدودی مراجعه کننده را می پذیرد و یک آرایشگر تنها تعداد مشخصی مشتری در روز می تواند داشته باشد. اما در این تجارت، اگر بخواهید می توانید درآمد خود را لحظه به لحظه افزایش دهید. از آنجایی که شما می توانید تعداد نامحدودی افراد را وارد این تجارت کنید و آنها هم همین کار را انجام می دهند، نهایتاً بر اساس درآمد صدها نفر درآمد مضاعفی کسب می کنید.

سومین و هیجان انگیزترین دلیل این است که زمان آزاد شما افزایش می یابد. هیچ چیز در دنیا به اندازه گذراندن زمان با کسانی که دوستشان داریم، لذتبخش نیست. شما در مشاغل اداری یا سنتی مانند تجارت های خرد، فروشندگی، امور خدماتی و حتی مدیریت تمام طول هفته کاری یکنواخت انجام می دهید تا بتوانید یک روز تعطیل را با خانواده خود سپری کنید؛ حال آنکه در این کسب و کار شما می توانید با حضور در کنار آنهایی که دوستشان دارید و دوستتان دارند تجارت خود را بهبود بخشید.

اگر در بازاریابی شبکه ای به شما خوش نگذرد معلوم می شود که آن را درست انجام نمی دهید. بنابراین، اگر شما هم مثل تمام بازاریابان شبکه ای موفق جهان در سالیان نخست بهای موفقیت را که همان تلاش و پشتکار و برنامه ریزی دقیق است بپردازید، استرس بر زندگی شما حاکم نخواهد شد.

این موضوع ما را به چهارمین و مهم ترین ویژگی کسب و کار شبکه ای می رساند: برنامه سه تا چهار ساله.

نگاهی به مشاغل سنتی بیندازیم. همه افراد در جوانی و آغاز کار می خواهند برنامه ای داشته باشند که طی آن و به سرعت به درآمد بالا برسند و زندگی خوب و راحتی برای خود و خانواده شان فراهم کنند. اما اگر همه ما به اطرافیان نگاهی بیندازیم می بینیم بیشتر افراد، پس از سی سال کار کردن، پیشرفت قابل توجهی نکرده اند و هنوز با مشکلات قدیمی خود درگیرند. اگر هم کسی به نقطه مطلوبی رسیده باشد قبل از آن، سی سال از عمر خود را مثل یک شیر در قفس، در مسیر رفت و آمد بین خانه و محل کار گذرانده است .

اما در مقابل مشاغل سنتی، بازاریابی شبکه ای برنامه ای سه تا چهار ساله را در مقابل شما قرار می دهد. شما اگر چهار سال برای یک شرکت بازاریابی شبکه ای قانونی و معتبر با برنامه ریزی و پشتکار کار کنید، می توانید با فروش صادقانه محصولات و خدمات به درآمدی مناسب و حتی آزادی مالی رسیده و روی آن حساب کنید.

گفته شده است: «قدردانی بزرگ ترین پاداشی است که درزندگی به دنبال آن می گردیم. کودکان برای به دست آوردن آن گریه می کنند و افراد بالغ حاضرند برای آن بمیرند.» ما باور داریم که این جمله درست است و تجارتی مثل بازاریابی شبکه ای می تواند حس قدردانی را به ما ارزانی دارد. زمان هایی خواهد رسید که مقابل دیگران عمیقاً تحت تأثیر قرار خواهیم گرفت و آن هنگامی است که اطرافیان و دیگر همکاران، به هر نحوی ما را برای پیشرو بودن در این مسیر تحسین می کنند. این قدرشناسی در انتظار همه کسانی است که واقعاً در این کار موفق هستند. هیچ چیز در زندگی به اندازه ی زمانی که افراد از ما به خاطر مساعدت در تغییر سطح زندگی قدردانی می کنند، رضایت بخش نیست.

در پایان، لذت مسافرت کردن و افزودن تجربیات فرهنگی در انتظار کسانی است که در این تجارت مشغول هستند. برای انسان چیزی تنفرآورتر از کار کسل کننده و یکنواخت نیست. ما در بازاریابی شبکه ای، امکان مسافرت، آشنایی با فرهنگ های دیگر، بازدید از موزه های بزرگ و چشیدن طعم غذاهای منحصر به فرد در سرتاسر کشور را داریم بدون اینکه در روند کار و ایجاد درآمدمان اختلالی ایجاد شود. بازاریابی شبکه ای یک حرفه ی پولساز و متنوع است. کارکردن و موفقیت در این تجارت می تواند باعث احساس خوشبختی در زندگی افراد شود.

نوشته زیر از مقالات ترجمه شده تیم سلز از بزرگان بازاریابی شبکه ای جهان آورده شده:

در مدل ایده آل بازاریابی شبکه ای یک انسان از انسانی دیگر می پرسد که چه چیزی به او کمک می کند و به او کمک می کند به هرچه که می خواهد برسد. این یک تجارت طبیعی است. یک انسان به انسان دیگر کمک می کند.

بازاریابی شبکه ای یک کسب و کار طبیعی است.

لغت “طبیعی” یعنی: ساده و مفید و نزدیک به طبیعت

دلیل اینکه من انتخاب کردم تا تمرکز زندگی ام را روی بازاریابی شبکه ای بگذارم این بود که من احساس کردم که این کسب و کار واقعاً یک کسب و کار طبیعی است. یک انسان وقتی که به انسانی دیگر کمک می کند در واقع عمل طبیعت را انجام می دهد. یک گیاه در کره زمین رشد نمی کند مگر اینکه به رشد موجودی دیگر کمک کند.

تنها یک کسب و کار در کره زمین وجود دارد و آن هم کسب و کارِ بهتر کردن زندگی دیگران است.

بیایید برای لحظه ای تصور کنیم که فقط من و شما در یک جزیره زندگی می کنیم. فقط ما دو نفر. من یک ماهیگیر هستم و شما یک کشاورز. روزی من به شما می گویم “اگر شما امروز یک ذرت بیشتر برداشت کنی من هم ماهی بیشتری صید می کنم و امروز عصر می توانیم آنها را با هم معامله کنیم و امروز تو مجبور نخواهی بود که فقط ذرت بخوری و من هم مجبور نخواهم بود که فقط ماهی بخورم.”

با این معامله ما توانستیم که زندگی یکدیگر را بهتر کنیم. این تجارت طبیعت است. کمک یک انسان به انسان دیگر.

در مدل ایده آل بازاریابی شبکه ای یک انسان از انسانی دیگر می پرسد که چه چیزی به او کمک می کند و به او کمک می کند به هرچه که می خواهد برسد.

در اکثر موقعیت ها من در تجارت بازاریابی شبکه ای ام تجربه کرده ام که کسی (مشتری احتمالی) چیزی می خواهد که به تنهایی نمی تواند به آن برسد. چگونه این موضوع را فهمیده ام؟ چون اگر می توانستند تا الان آن را داشتند! پس آنها به کمک احتیاج دارند و حالا بود که من وارد ماجرا می شدم.

به طور معمول این کمک تنها نیاز به کسب و کار خوب نیست. بلکه آنها احتیاج به افزایش مهارتهایشان داشته اند و همین امر باعث شد که من هم چگونگی آموزش دادن این مهارت ها را بیاموزم. من زندگی آنها را بهتر کردم و آنها زندگی مرا. زیرا که حالا من مهارت جدیدی را آموخته ام.

و من با کمک به هر نفر جهت ارتقای مهارت ثروتمندتر شدم.این امر به من اجازه داد تا با طرح های خیرخواهانه زیادی همکاری کنم. مانند کمک به تیمی برای حضور در سریلانکا برای سونامی، یا کمک به سازمانی که با طرح خود توانست ۴میلیون کودک را از اعتیاد رها کند. متوجه این چرخه می شوید؟ مردم کمک می کنند تا زندگی مردم دیگر بهتر شود.

همان طور که گفتم این طرح بازاریابی شبکه ایِ ایده آل است و همیشه مانند این اتفاق نمی افتد.

«اکثر بازاریابان شبکه ای (و همه بازاریاب ها) در دام سودها و پورسانت ها گرفتار می شوند و فراموش می کنند که پایه این صنعت کمک به دیگران است»

من هم به همین علت زندگی ام را وقف کمک به این صنعت کرده ام.

اگر شما این حرفه را انتخاب نموده اید و یا هنوز در حال امکان سنجی حضور در آن هستید نوع آدمی که می خواهید باشید را انتخاب کنید. من پیشنهاد می کنم آدمی را انتخاب کنید که می خواهد به دیگران کمک کند.

همچنین فردی باشید که باور دارد که چیزهایی وجود دارد که نمی داند و می خواهد تا مطالعه کند و مهارتهایش را به کمال برساند.

من متوجه شده ام که چیزی به عنوان راهبر مادرزاد، فروشنده مادرزاد و یا سخنران مادرزاد وجود ندارد. تمامی این حرفه ها (همچنین بازاریابی شبکه ای) شامل استفاده از مهارتهایی می شود که باید در آنها خوب باشید. فقط در آنها خوب شوید و با خوب شدن در آنها به طور طبیعی رشد می کنید و همانطور که رشد می کنید، پاداش ها هم قابل توجه خواهد بود. قول می دهم.

تیم مدیریتی ۳۰۳۹ برای شما آرزوی موفقیت دارد

www.3039.ir

درباره ی moj1rayaname

همچنین ببینید

30SSDSDS39

رموز فروش بیشتر و بازاریابی حرفه ای( قسمت سوم)

رموز فروش بیشتر و بازاریابی حرفه ای( قسمت سوم) سلام همراهان ۳۰۳۹٫امیدواریم تا به اینجا ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایده